W razie problemów technicznych ze Szkopułem, prosimy o kontakt mailowy pod adresem [email protected].
Jeśli chciałbyś porozmawiać o zadaniach, rozwiązaniach lub problemach technicznych, zapraszamy na serwery Discord. Są one moderowane przez społeczność, ale członkowie zespołu technicznego też są tam aktywni.
Plansza do gry składa się z kolejno ponumerowanych pól. Na planszy znajduje się czarnych pionków i białych. Czarne pionki są rozmieszczone na początkowych polach planszy (na polach o numerach od 1 do ), natomiast białe na końcowych polach (na polach o numerach od do ). Pole o numerze jest początkowo wolne.
a. początkowe ustawienie pionków na planszy dla i możliwe ruchy,
b. plansza po wykonaniu ruchu pionkiem z pola 5 i możliwe ruchy
Na planszy można wykonywać dwa rodzaje ruchów polegających na przesunięciu pionka na sąsiednie wolne pole, albo na przeskoczeniu pionkiem nad sąsiednim pionkiem odmiennego koloru i wylądowaniu na wolnym polu.
Celem gry jest zamiana miejscami pionków czarnych i białych (tzn. rozmieszczenie czarnych pionków na polach o numerach od do , a białych na polach o numerach od 1 do ). Interesuje nas najkrótszy ciąg dozwolonych wyników wystarczających do zreazlizowania tego celu.
Napisz program, który:
W jedynym wierszu wejścia znajduje się liczba całkowita ().
Jeśli istnieje więcej niż jedno rozwiązanie, Twój program może wypisać dowolne z nich.
1poprawną odpowiedzią jest:
3 1 3 2
Autor zadania: Tomasz Idziaszek.